piątek, 25 marca 2016

Radosnych świąt!

Wielkanocny pacierz


Nie umiem być srebrnym aniołem -
Ni gorejącym krzakiem -
Tyle Zmartwychwstań już przeszło-
A serce mam byle jakie.

Tyle procesji z dzwonami -
Tyle już alleluja -
A moja świętość dziurawa
Na ćwiartce włoska się buja.

Wiatr gra mi na kościach mych psalmy -
Jak na koślawej fujarce - 
Żeby choć papież spojrzał
Na mnie - przez białe swe palce.

Żeby choć Matka Boska
Przez chmur zabite wciąż deski -
Uśmiech mi Swój zesłała
Jak ptaszka we mgle niebieskiej.

I wiem, gdy łzę swoją trzymam
Jak złoty kamyk z procy -
Zrozumie mnie mały Baranek
Z najcichszej Wielkiej Nocy.

Pyszczek położy na ręku -
Sumienia wywróci podszewkę -
Serca mojego ocali 

ks. Jan Twardowski


Za oknem coraz bardziej zielono i coraz więcej słońca. Słychać ptaków śpiew budzących nas o poranku.  To znak, że pożegnaliśmy zimę a przyszła piękna Pani Wiosna. Jednak dla katolików to czas, na świętowanie najważniejszych świąt w Kościele Katolickim – świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Właśnie tej Wielkiej Nocy, zatriumfowało ponad dwa tysiące lat temu dobro nad złem. My corocznie przeżywając te święta, na nowo winniśmy odkrywać tą tajemnice, Gdzie Najwyższy skonał za moje i Twoje grzechy.
Z okazji tych świąt Drodzy Czytelnicy, chciałbym Wam złożyć najserdeczniejsze życzenia. Niech Zmartwychwstały obdarzy nas potrzebnymi łaskami. Każdemu z Nas Stwórca dał wolną wolę w wyborze życiowych dróg. Niech każdy z Was, będzie szczęśliwy na swój sposób w tym okresie. Jedni uczestnicząc w Rezurekcje śpiewając: „ Jezus zwyciężył, to wykonało się…” Biesiadując z rodziną przy stole, dzieląc się jajkiem. Drudzy rozpakowując prezenty od wielkanocnego zajączka, czy być może korzystając z pięknej pogody spacerując po lesie, lub parku. RADOSNYCH  ŚWIĄT KOCHANI!  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz