środa, 12 września 2018

Chcieć to móc! ;)


Do chwili obecnej twierdzę, że to wydarzenie, które odbyło się wczoraj, z moim udziałem nie powinno mieć miejsca. A mianowicie udałem się wraz z moim opiekunem i innymi członkami  naszej stowarzyszeniowej rodziny do Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego, na ceremonię wręczenia odznaczeń państwowych. Odznaczenia zostały przyznane na mocy postanowienia Prezydenta RP – Pana Andrzeja Dudy, zaś aktu wręczenia dokonała Wojewoda Podkarpacki – Pani Ewa Leniart.  Emocje, były ogromne uwierzcie mi serce waliło bardziej niż wtedy gdy przyszedł dzień, który tak bardzo odmienił mnie i moje życie. Zastanawiałem się co ja tam robię, bo odznaczenia państwowe przyznane zostały mieszkańcom Podkarpacia szczególnie zasłużonym w pracy społecznej i zawodowej na rzecz województwa podkarpackiego oraz jego mieszkańców, jak również za wybitne zasługi dla niepodległości Rzeczypospolitej Polskiej oraz za pielęgnowanie pamięci o najnowszej historii Polski. Wojewoda wręczyła także odznaczenia za wybitne zasługi w działalności na rzecz przemian demokratycznych w Polsce oraz osiągnięcia w podejmowanej z pożytkiem dla kraju pracy zawodowej i społecznej. A ja przecież nic wielkiego nie robię wielkiego dla moich kolegów i koleżanek z naszego Stowarzyszenia. Cała uroczystość zakończyła się symboliczną lampką szampana i chwilą dla fotoreporterów, a ja zostałem poproszony o kilka słów dla katolickiej, rzeszowskiej rozgłośni radiowej – Radia Via. Niemniej jedną chcę podziękować władzom mojego Stowarzyszenia, za nominację mojej skromnej osoby do odznaczenia rangi państwowej. To odznaczenie zobowiązuje mnie do kontynuacji mojego zaangażowania w życie naszego Stowarzyszenia, bo jak mówił nasz Patron Św. Jan Paweł II – „Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest i nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.”



Jednak chciałbym zaznaczyć i uspokoić moich bliskich, przyjaciół i znajomych. To odznaczenie nie sprawi, że będę innym Cinkiem, zostanę tym, którego tak kochacie i lubicie!  Mam nadzieję też, że tym wydarzeniem zmotywuję wielu czytelników sprawnych inaczej do jeszcze większego działania, bo wszelkie granice są tylko w naszych głowach ;)  


* fotografie pochodzą ze strony PUW w Rzeszowie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz