poniedziałek, 16 maja 2016

NORMALNI wśród STEREOTYPÓW!

Praca włana
Dzisiejszy świat jest dziwny! Wiem pomyślicie sobie odbiło mu i ma doła ;) Nic bardziej mylnego, mam banana na buzi, chciałbym Wam go sprzedać :D A to tylko wstęp do tematu ;) Chciałbym Was zaprosić, do dyskusji dotyczących stereotypów  wobec NAS. Mój kawałek „wirtualnej podłogi”, który tak chętnie odwiedzacie, jest próbą walki z tymi dziwnymi przekonaniami. Dla wielu osób w społeczeństwie, określenie wózkowicz oznacza gorszy od innych. Powinien być trzymany z daleka od cywilizacji, bowiem nie dość, że jego nieodłącznym atrybutem jest wózek. To na pewno jest też niepełnosprawnym intelektualnie. Z przykrością muszę stwierdzić, doświadczyłem takiego traktowania na własnej skórze. W czasach mojej nauki w szkole policealnej. Jednak dzięki obecnemu Marcinowi, mam to gdzieś co myślą o mnie inni. Jestem jaki jestem i dobrze mi z tym :D Jeśli ktoś uważa Cię za głupca jego problem ;) Ty jesteś normalny, nie musisz mu nic udowadniać! A przepraszam musisz jednak tylko i wyłącznie samemu sobie. Sprawni inaczej nie są zdolni do uprawiana sportu, poza uprawianiem kanapingu ;) To niby skąd te wszystkie wspaniałe wyniki paraolimpijczyków? Powiem więcej osoby na wózkach uprawiają siatkówkę ;)
źródło:  www.dzieciniepelnosprawne.pl
Wiedzą co dobre :D Postanowili przekuć stan przedzawałowy sprzed telewizora, w coś pożytecznego . Dzięki czemu mogą poczuć się wartościowymi ludźmi i zapomnieć na chwilę o niepełnosprawności. Przez wyjście na przysłowiowego „browara”  i do dyskoteki ze znajomymi, kojarzeni jesteśmy z alkoholikami. Bo przecież nie mamy prawa do przyjemności, o tuż mamy prawo! Jeśli w to nie wierzycie, to ja Wam to udowodnię już nie długo ;D Wciąż temat tematem tabu w naszym społeczeństwie jest miłość wśród osób niepełnosprawnych. Taki „inny” potrafi kochać? Przecież nic nie czuje. Tak potrafi bo jesteśmy NORMALNYMI ludźmi. Mamy prawo do uczuć i innych przyjemności z tym związanych. Dzielnie tego rodzaju stereotypowi przeczą; Ewelina i Łukasz. Autorzy bloga: „Paraszukamieszkania.pl”.  Pewnie wielu z Was doświadczyło, dziwnego spojrzenia podczas przeglądania ciuchów w sklepie odzieżowym. Miałem to samo, przecież wózkowicz nie może dobrze wyglądać, bo jest brudasem. Pracy też nie musimy podejmować, życie na „socjalu” jest bajką i nie brakuje nam wróblego mleczka. Niejednokrotnie osoba niepełnosprawna, jest kojarzona jako osoba przesadnie religijna. Powiem tak, każdy z nas na prawo do wybierania dróg swego życia. Ja jestem  katolikiem i nie wstydzę się tego. Jeśli kogoś obraziłem tym postem, to przepraszam. Apeluję do tych, którzy żyją stereotypami. Poznaj NAS a nie oceniaj po okładce. Wielu z NAS jest o wiele więcej wart, niż Ci się wydaje. Jednak myślę, że nie warto zamartwiać się tym, bowiem świata nie zmienimy.  Więc głowa do góry, bo jesteśmy wyjątkowi! Żyjmy pełnią życia i cieszmy się każdą chwilą ;)

Powiązane posty:

Marzenia kontra brutalna rzeczywistość
Pomagaj, wspieraj i akceptuj!
Stowarzyszenie, dzięki któremu powiedziałem TAK Życiu ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz