piątek, 5 sierpnia 2022

Jakie asy Grbicia zabrałbym do "14" na polsko-słoweński mundial?

Wakacje trwają w najlepsze wydawać, by się mogło, że to czas wolny od dylematów i podejmowania trudnych decyzji. Może i tak, ale to nie dotyczy wszystkich...😀  

Tym "szczęśliwcem" jest serbski selekcjoner naszych Mistrzów Świata, który musi wyciągnąć ze swojej dwudziestosiedmioosobowej talii kart czternaście asów, którzy staną drugi raz z rzędu staną do obrony tytułu najlepszej drużyny globu. Tylko, jak tu wybrać, kiedy wszyscy prezentują światowy poziom, jednym słowem grubo, jak to powiedziałoby młode pokolenie kibiców siatkówki. Zanim jednak Nikola Grbić dokona tejże selekcji to, ja na chwilę wejdę w garnitur Grbicia i wyciągnę tych czternaście asów. A co, kto blogerowi zabroni? 😜. Za "sypanie" piłek odpowiadaliby kompozytor polskiego rozegrania, czyli Marcin Janusz razem z Jankiem Firlejem i nie przemawiałyby do mnie argumenty, że Łomacz jest bardziej  ogranym na arenie międzynarodowej, niż wychowanek drużyny z Warszawy. Ja patrzę już pod kątem paryskich IO w 2024 roku. A gdzie Janek ma zbierać to doświadczenie, jak nie na imprezach takiej rangi? Za dogrywanie piłek odpowiadaliby: "Semen", "Tytus", "Kwolo" i Śliwka. Teraz pewnie wielu z Was zapyta — Gdzie jest Leon i co tu robi Śliwka? Pewnie, gdyby nie kontuzja i zabieg operacyjny to, dla Śliwki w mojej talii zabrakłoby miejsca, bo jego występy w niedawno zakończonej VNL mnie nie powaliły, by nie powiedzieć, rozczarowały. I nie miałbym zaksiowskiego sentymentu. Za "gaszenie światła" rywalom odpowiadaliby: "Bieniu", "Kochan" i Poręba z Urbanowiczem. I znów, bym wołał burzę — Bo co z elektrykiem Kłosem? Który podczas VNL pokazał, że metryka nie gra, a "kwity"!  To prawda, ale ja znów patrzyłbym pod kątem walki o olimpijskie laury i dlatego zabrałbym młodego "elektryka" gdańskiego Trefla zamiast rutyniarza z bełchatowskiej Skry. Zmiennikiem "Łysego" byłby nie kto inny, jak siatkarz bez układu nerwowego, czyli Karol Butryn, bo niestety "Zwierz" mnie nie przekonuje, a tak fighter, jak Butryn na Mistrzostwach Świata może być prawdziwym jokterem w tej talii. Podobnie, jak w przypadku Olka, nie miałbym do Łukasza Kaczmarka sentymentu, bo na mundial mają jechać najlepsi z najlepszych. Bez dylematu jest na pozycji libero poza tym, że zagrałbym na dwóch libero. Jeden do przyjęcia, drugi do obrony. I jak Wam się podoba moja talia czternastu asów? 👊.

*fotografia Volleyball Nations League


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz